logo
Raadhuisplein 58A | 2922 AH | Krimpen Aan Den Ijssel T: 0180-511755 | E: info@gebrdeblock.nl

Albert Heijn partner van Dutch Food Week

Geplaatst op 21 June 2021 om 16:25 door Simone Tuinenburg

1978 keer gelezen

Foto: Dirk Duijzer, voorzitter Dutch Food Week, en Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn

Bij Dutch Food Week delen partijen uit de foodsector hun kennis, kunde én enthousiasme met het Nederlandse publiek. Boeren en telers, ondernemers uit toeleverende en verwerkende industrie, retail, overheid en wetenschappers laten zien hoe zij werken aan de ontwikkeling, productie en distributie van ons voedsel. Dirk Duijzer, voorzitter Dutch Food Week, is blij met Albert Heijn als partner: “Als grote, innovatieve supermarkt speelt Albert Heijn een belangrijke rol in de voedselketen.”

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Gezond, duurzaam en vers eten is belangrijker dan ooit. Dutch Food Week stimuleert het delen van kennis op dit terrein in de gehele keten. Gezamenlijk tonen we nieuwe ontwikkelingen op het gebied van eten en voedselproductie.”

Dirk Duijzer: “Dit jaar brengen we de positieve kracht van ons voedsel in beeld. Samen met boeren en telers, (lokale) overheden, inspirerende foodondernemers en het groen onderwijs zetten we gezond eten, duurzaamheid in de keten en goed leven in de spotlights.”

Transparantie in de keten is belangrijk, ook voor Albert Heijn, benadrukt Van Egmond. “Onze klanten verwachten dat we ze precies kunnen vertellen waar onze producten vandaan komen, hoe ze gemaakt zijn en wie de makers zijn in de gehele keten van ‘land tot klant’.”

Dutch Food Week
Dutch Food Week (#DFW2021) wordt voor de zevende keer gehouden. Er zijn het hele jaar activiteiten. Van 9 tot en met 16 oktober bruist het in Nederland van evenementen. Meer info > www.dutchfoodweek.nl

Reageren